Kunskap

Djupdyk i kurser som stärker din förståelse för världen. För att uppnå så god bildning som möjligt får du dels träna in faktakunskaper, dels resonera och diskutera. Lärarna är aldrig långt borta, vare sig du behöver utmanas eller stöttas.

Två elever sitter vid ett bord med laptops

Våra program

Elever som jobbar med projekt
Passar dig som älskar allt som har med teknik att göra och vill vässa dina tekniska kompetenser. Här djupdyker du i tekniken och dess utveckling.
Elever som jobbar med projekt
Passar dig som är intresserad av natur, forskning och teknik. Här utforskar du allt från celler till kroppen och rymden.
Elever som jobbar med projekt
Passar dig som gillar IT och siktar mot en karriär inom denna bransch. Här får du en teknisk plattform som förbereder dig för en mängd yrken.
Elever som jobbar med projekt
Passar dig som vill få en djupare förståelse för hur samhället fungerar i en allt mer teknisk värld. Här lär du dig också om allt från psykologi till media och kommunikation.
ikon pil blå
En elev pillar med något tekniskt medan han tittar in i kameran och ler.

Teknik

Utöver den teoretiska kunskapen i klassrummet lär du genom att göra. Du får testa på, simulera och skapa i lokaler speciellt utformade för att främja kreativitet och utveckling. På så sätt vässar du din tekniska kompetens.

Vårt verklighetsnära lärande innebär bland annat programmering, experiment och tekniskt skapande. Du får använda modern utrustning och arbeta i våra verkstäder.
Därför teknik: Läs om varför vår passion både är intressant och viktig.
Elev sitter framför laptop med en kamera med objektiv på bordet. Bakom honom skymtar en svart tavla med matematiska ekvationer.Närbild på elev som grejar med kablar på en dator.Elev sitter i ett labb med skyddsrock, hon håller i en molekylmodell.Elev sitter vid ett bord och inspekterar en teknisk apparat.

Ambition

På Tekniska Gymnasiet strävar vi mot en speciell skolanda: En anda som uppmuntrar till studiero och trivsel. En anda där lärarna ställer krav och utmanar dig att utvecklas. En anda som gör att du kan nå dina mål – som elev och människa.

Se vår skolkultur med egna ögon

Det finns flera sätt att besöka Tekniska Gymnasiet. Du kan dels dyka upp på Öppet hus, dels anmäla dig som Elev för en dag. Klicka på någon av knapparna för att se kommande datum och hur det går till.
Fler funderingar?

Mer från Thoren Innovation School

Vill du besöka oss?

Jag vill hälsa på!

Du som går i nian har möjlighet att vara Elev för en dag hos oss – då kan du se om vi är skolan för dig och träffa våra elever. Klicka i formuläret så hörs vi!
Tack för att du kontaktar oss! Vi hör av oss :-)
Oj! Något blev fel. Försök igen.
Har du frågor?

Jag vill veta mer!

Vill du veta mer om hur det är att gå på Thoren Innovation School? Skicka in en intresseanmälan – vi svarar på alla dina frågor!
Tack för att du kontaktar oss! Vi hör av oss :-)
Oj! Något blev fel. Försök igen.
Helsingborg
Lund
Solna
Uddevalla
Besök våra skolor!

Öppet hus

Ta chansen att besöka oss på Öppet hus! Kolla in sidan för den skola du är intresserad av i menyn. Där hittar du datum för nästa öppet hus och annat skoj!